تعمیر گیربکس اتوماتیک

شما عزیزان می‌توانید برای مشاوره جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک و سرویس گیربکس اتوماتیک و خرید گیربکس استوک با گارانتی یک ساله با شماره تماس زیر در ارتباط باشید:

نکاتی درباره تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک که بهتر است بدانید!

به طور کلی بهتر است که هر ۲۵ الی ۳۰ هزار کیلومترطی یک سال اقدام به تعویض روغن بکنید، به عبارت دیگر یا هر ۲۵ الی ۳۰ هزار کیلومتر و یا یکسال پس از تعویض روغن بهتر است نسبت به تعویض مجدد روغن اقدام بکنید.

چون علاوه بر اینکه روغن تا یک کیلومتر مشخص قابل استفاده است ، یک تاریخ اتقضای مصرف نیز دارد.

دلیل این امر هم سرد و گرم شدن مداوم روغن گیربکس است.

خرید گیربکس استوک سرویس گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک
تعمیر گیربکس اتوماتیک سرویس گیربکس اتوماتیک

دمای روغن در کمترین حالت تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد و در بالاترین حالت به ۱۰۵ الی ۱۱۰ درجه سانتی گراد می‌رسد.

این سرد و گرم شدن باعث می‌شود که روغن به مرور خاصیت خود را از دست داده و باعث افت فشار روغن در گیربکس می‌شود که ممکن است باعث اختلال در عملکرد و یا حتی سوختن آن شود.

این عارضه در گیربکس های مختلف متفاوت است مثلا در گیربکس های CVT باعث ایجاد صدای زوزه روغن در گیربکس شده، در گیربکس های AT  باعث کیپ شدن فیلتر و در گیربکس های DCT  باعث اختلال در زمان تعویض دنده می‌شود.

به طور کلی صبح ها و زمان هایی که اتومبیل مدت طولانی خاموش بوده و روغن سفت شده بهتر است که سریع اتومبیل را به حرکت نیاورید و کمی صبر کنید تا روغن گیربکس از حالت سفتی درآمده و کمی نرم تر شود.

در صورت عمل نکردن به دستورالعمل بالا و حرکت اتومبیل بلافاصله پس از روشن کردن اتومبیل دچار حالات متفاوتی می‌شود، مثلا در گیربکس هایCVT ممکن است که ماشین شما به کندی حرکت کند، در اتومبیل هایی که دارای گیربکس AT  هستند مانند تویوتا و لکسوز و هیوندا کیا صدای زوزه روغن شنیده می‌شود که ممکن باعث کیپ شدن فلتر شود.

خرید گیربکس اتوماتیک خرید گیربکس استوک

شما عزیزان می‌توانید برای مشاوره جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک، خرید گیربکس اتوماتیک، سرویس گیربکس اتوماتیک و خرید گیربکس استوک با گارانتی یک ساله با شماره تماس زیر در ارتباط باشید: